מעיין שלום

מאדג׳סאמה

טכניקה: מיצב משולב של וידאו, צילום ופיסול מחימר וקרטונים.

הפרויקט עוסק בנדודים ועקירה. בעבודתי אני עוקבת אחרי האתוס הציוני מתחילת דרכו בדמות העליות השונות, הקושי במעברות וקשיי המעבר דרך הדורות השונים במשפחתי שלי. אני באה ממשפחה של צורפים מתימן. כמעט ואין לי ידע על המשפחה שלי ועל ההיסטוריה שלנו. גדלתי בלי סיפור היסטורי או ידע אודות המקום ממנו הגיעו סבתי וסבי. הפרויקט מורכב ממבנה של מעברה אלטרנטיבית שמכילה את הסיפור המשפחתי של משפחתי שלי, פסלי תכשיט וראיון עם קרוב משפחה. 

תכשיטי החימר שאני מייצרת הם יציקות של השפתיים שלי. אני מנסה להתחבר להיסטוריה המשפחתית דרך הניסיון ליצור תכשיטים, גם אם אלו משונים במקצת. השימוש בשפתיים הוא הדרך שלי לייצר את הנרטיב המשפחתי שלי, ולספר את הסיפור דרכי. בית הקרטון הרעוע והעומד לפול הוא ניסיון לחשוב על המשמעות של המושג בית ברמה הפרטית והלאומית. בתוך הבית קרטון מוקרן וידיאו של קרוב משפחתי משה דוד, שמספר את הסיפור המשפחתי שלנו. על אחד החלונות הנוספים מצוי נייר שקף עליו מודפסים צילומים של תכשיטים תימנים מאזורים שונים, כך שכל פעם ניתן להתמקד בחלק קטן מתוך התמונה השלמה.

 

  • תקריב מתוך עבודתה של מעיין שלום. בתקריב נראה חלון במבנה עשוי קרטונים, בתוכו נראית צילום דף פרגמנט של מגוון דימויים אוריינטליים של תכשיטים ודפוסים המשתלבים ועולים אחד על השני, בצבעי זהב וכסף. זהו קולאז' המשלב צילומים של מעיין שלום ושל הצלם אריאל בלאק.
  • פרט מתוך עבודתה של מעיין שלום. מתוך חלון במבנה קרטון נראים מבני קרטון מעוטרים במאסקינג טייפ מונחים על רצפה אפורה, לצד דלי פלסטיק שחור שעל ידית האחיזה שלו מחוברים במחזיקי מפתחות ממתכת תבליטי שפתיים מחימר הצבוע בזהב.
  • תקריב מתוך עבודתה של מעיין שלום. בתמונה נראות שמונה שרשראות זהב תלויות על קיר בגבהים שונים, אחת על יד השנייה. על השרשראות תלויים תליונים של תבליטי שפתיים זהובים.
  • פרט מתוך עבדותה של מעיין שלום. בתוך חלון במבנה עשוי קרטונים מוקרן קטע וידאו של איש מבוגר בחולצה לבנה, מכנס אפור כהה וכיפה היושב על כיסא בבית ואוחז את כף ידו בשנייה.